کنگره ۵۲۵۰ شهید والامقام و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب
    پیروزی ایران در جنگ تحمیلی رزق الهی بود/
    فوت ۴ مسموم شده با مشروبات الکلی در
    اجلاسیه تخصصی بانوان‌استان‌البرز برگزار شد+ تصاویر
    پیروزی مقتدرانه تیم والیبال ایران مقابل بلغارها
    تفاوت بنزین معمولی و سوپر چیست؟
    فراموش کردن چه زمانی نشانه آلزایمر است؟
    “به وقت شام” در شبکه نمایش خانگی منتشر
    تنها راه نجات سیف از دستگیری و محاکمه
    آمریکا،اسرائیل و عربستان؛متهمان ردیف اول حوادث بصره
    مردم محمدشهرکرج به استقبال امام جمعه شهر خود
    نام حسین (ع) در شبکه های مجازی ترند
    پیش بینی سنجش ۳۸ هزار و ۵۷۰ دانش
    “کربلا “سیاه پوش شد
    دل پردرد وگلایه های«شهاب حسینی» در اینستاگرام
    ازدواج لاکچری دو شتر با هدیه های ۱۳
    ادعای عجیب بلژیکی ها درباره لژیونر ایرانی
    روزنامه جوان: مدعی‌العموم کجاست با این سریال مساله
    امام جمعه محمدشهر کرج تکریم شد
    پسر “امین حیایی” کنار مادرش
    آقازاده جنجالی بالاخره به اوین رفت !
    کاربرد شگفت آور پوست تخم مرغ!
    کودک مورد علاقه ناصرالدین شاه که بود؟
    اجلاسیه بزرگداشت شهدای محمدشهر کرج به روایت تصویر
    تهاجم امروز دشمن در عرصه رسانه و اقتصاد
    کشف ۴ انبار احتکار توسط بسیجیان محمدشهر و
    اظهار نظر ضرغامی در مورد گرانی پوشک!
    ادعای ارسال موشک از ایران به عراق کذب،
    تیم اُکسین البرز شانس اول صعود به لیگ
    ۶۰ گروه جهادی بسیج به مناطق ۱۰ گانه
تارخ انتشار: جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 27889

تغذیه صحیح پس از ماه مبارک رمضان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در خصوص تغذیه صحیح بعد از ماه مبارک رمضان گفت: غذاهای حجیم، سنگین، پرچرب و سرخ شده مصرف نکنید.

تغذیه صحیح پس از ماه مبارک رمضان
زهرا عبدالهی با تاکید بر اجتناب از ریزه خواری، تنقلات و دم به دم خوردن، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، دستگاه گوارش به دلیل نخوردن در ساعات طولانی در حال استراحت بوده، بنابراین باید حداقل تا یک هفته بعد از ماه رمضان از خوردن غذاهای حجیم و سنگین، پرچرب و سرخ شده جلوگیری شود و غذاهای کم ادویه، بدون چربی و سرخ شده و کم حجم، بخار پز و آب پز شده مصرف شود تا مشکلات گوارشی که عمدتا به صورت سوء تغذیه و سوء هاضمه بروز می کند، اتفاق نیفتد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از میان وعده های سالم تاکید کرد و تصریح کرد: توصیه ما این است که در میان وعده ها از سبزیجات و میوه استفاده و مواد خوراکی که ارزش غذایی بالایی دارند، مصرف شوند.

عبداللهی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از افراد در ماه مبارک رمضان دچار کمبود وزن شده باشند، افزود: لازم است این افراد بعد از این ماه، برنامه غذایی متنوع و متعادل داشته باشند و به میزان لازم و کافی، سبزی، میوه و مایعات مصرف کنند تا وزن از دست رفته آنها جبران شود و دچار سوء تغذیه و مشکلات تغذیه ای نشوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، بر ضرورت رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه بعد از ماه رمضان و مصرف روزانه میوه و سبزیجات و مایعات کافی تاکید کرد و گفت: همچنین، مصرف نمک، قند و چربی باید رعایت شود و همانطور که در ماه رمضان از غذاهای فست فود و نوشابه های گازدار کمتر مصرف می شد، این روند همچنان ادامه یابد، چراکه کاهش یا عدم مصرف فست فود ها در ماه رمضان نشان می دهد که می توان عادت غذایی را تغییر داد و از فست فود ها کمتر استفاده کرد و یا اساسا مصرف آن را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصتی برای بازسازی و بازتوانی دستگاه گوارش و کبد بوده است، افزود: اگر یکباره بعد از ماه رمضان به مقدار زیادی غذای حجیم و چرب مصرف شود، اختلال در سیستم گوارش و کبد ایجاد شده و باعث بروز سوء هاضمه، تهوع و سنگینی می شود، بنابراین مهم است که بعد از این ماه، رژیم غذایی به آرامی به شکل عادی و معقولش بازگردد.

عبداللهی با بیان اینکه برخی از افراد ممکن است در ماه رمضان به دلیل مصرف مواد قندی مثل زولبیا و بامیه چاق شوند، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان به طور معمول، باید ۲۰ درصد کالری دریافتی کاهش یابد تا چربی های متراکم و ذخیره شده از بین بروند و ممکن است در این ماه به دلیل استفاده از مواد شیرینی و چربی دار زیاد، شاهد چاق شدن و اضافه وزن شویم که این مسئله ممکن است منجر به بروز بیماری های غیر واگیر مثل فشار خون و دیابت شود.

وی در پایان، تاکید کرد: باید بعد از ماه مبارک رمضان، با متعادل سازی و محدودیت در مصرف قند و چربی و افزایش تحرک بدنی مثل ۳۰ دقیقه پیاده روی و مصرف بیشتر منابع فیبردار غذایی مثل حبوبات، به کاهش وزن کمک کرد، چراکه چاقی از جمله عواملی است که موجب بروز مشکلات و بیماری های غیر واگیر می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات