کنگره ۵۲۵۰ شهید والامقام و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب
    پیروزی ایران در جنگ تحمیلی رزق الهی بود/
    فوت ۴ مسموم شده با مشروبات الکلی در
    اجلاسیه تخصصی بانوان‌استان‌البرز برگزار شد+ تصاویر
    پیروزی مقتدرانه تیم والیبال ایران مقابل بلغارها
    تفاوت بنزین معمولی و سوپر چیست؟
    فراموش کردن چه زمانی نشانه آلزایمر است؟
    “به وقت شام” در شبکه نمایش خانگی منتشر
    تنها راه نجات سیف از دستگیری و محاکمه
    آمریکا،اسرائیل و عربستان؛متهمان ردیف اول حوادث بصره
    مردم محمدشهرکرج به استقبال امام جمعه شهر خود
    نام حسین (ع) در شبکه های مجازی ترند
    پیش بینی سنجش ۳۸ هزار و ۵۷۰ دانش
    “کربلا “سیاه پوش شد
    دل پردرد وگلایه های«شهاب حسینی» در اینستاگرام
    ازدواج لاکچری دو شتر با هدیه های ۱۳
    ادعای عجیب بلژیکی ها درباره لژیونر ایرانی
    روزنامه جوان: مدعی‌العموم کجاست با این سریال مساله
    امام جمعه محمدشهر کرج تکریم شد
    پسر “امین حیایی” کنار مادرش
    آقازاده جنجالی بالاخره به اوین رفت !
    کاربرد شگفت آور پوست تخم مرغ!
    کودک مورد علاقه ناصرالدین شاه که بود؟
    اجلاسیه بزرگداشت شهدای محمدشهر کرج به روایت تصویر
    تهاجم امروز دشمن در عرصه رسانه و اقتصاد
    کشف ۴ انبار احتکار توسط بسیجیان محمدشهر و
    اظهار نظر ضرغامی در مورد گرانی پوشک!
    ادعای ارسال موشک از ایران به عراق کذب،
    تیم اُکسین البرز شانس اول صعود به لیگ
    ۶۰ گروه جهادی بسیج به مناطق ۱۰ گانه
تارخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر : 25804

وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت خانه ای که از سو مدیریت رنج می برد/ حبس سرمایه کشور در پروژه های نیمه کاره ملی

پروژه های نیمه کاره بسیاری در سطح کشور وجود دارد که سرمایه ملی را حبس کرده و با کمی کنکاش می توان علت رها شدنش را در شاه بیت همیشگی کلام مسئو لین یعنی همان “کمبود بودجه ” یافت

وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت خانه ای که از سو مدیریت رنج می برد/ حبس سرمایه کشور در پروژه های نیمه کاره ملی

به گزارش خبرنگار” طنین شهر”؛ وزارت راه و شهرسازی به دلیل تامین زیرساخت های کشور یکی از وزارتخانه های مهم و استراتژیک به شمار می رود.

حمل و نقل که اصلی ترین موئلفه این سازوکار است دخالت مستقیم در توسعه و پیشرفت کشور دارد و طبیعی است که بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد.

اکنون یکی از مهمترین چالش های کشور در زمینه پروژه های نیمه تمام متعلق به وزارت راه است که از جمله آن می توان به آزادراه تهران -شمال , راه آهن تبریز -باکو وفاز ۲ فرودگاه امام (ره) اشاره کرد.

در این پروژه ها سرمایه بسیاری حبس شده و با کمی کنکاش می توان علت رها شدنش را در شاه بیت همیشگی کلام مسئو لین یعنی همان “کمبود بودجه ” یافت.

کمبود بودجه ای که منجر به اختصاص اوراق بهادار برای تسویه حساب با پیمانکاران می شود و بعضا در کشاکش روند اداری با تعویق چندماهه به دست پیمانکار می رسد , با این وجود است که کمتر پیمانکاری در حال حاضر به راحتی پروژه های دولتی را قبول می کند.

در این راستا گریزی خواهیم داشت به سخنان وزیر راه و شهرسازی که میزان بودجه تخصیصی به وزارت خانه اش در سال ۹۶ را ۸ میلیارد خواند و عنوان کرد که این وزارت خانه در سال ۹۷ با کاهش سه میلیاردی مواجه است.

این درحالیست که” قلی زاده” از اعضا کمیسیون عمران مجلس با وجود اختصاص بودجه ۸ میلیاردی اتمام پروژه های ملی راه و شهرسازی را برای ۲۷ سال

آینده تخمین زد، در حالی که باید این پروژه های حیاتی که ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی و حتی افزایش امنیت دارد در اولویت باشد.

به اذعان بسیاری از کارشناسان این حوزه وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر از سو مدیریت نیز در کنار کمبود بودجه رنج می برد زیرا آنها معتقدند که وزیر راه که در زمان اخذ رای اعتماد مجلس اولویت خود را بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی گذاشته بود کمتر تلاشی برای تخصیص اعتبار به این موارد کرده است.

به طور مثال در سایه همین بی تفاوتی بودجه ۶۰۰هزار میلیاردی تجهیز ناوگان حمل و نقل با گذشت سه سال صفر عنوان شد و هیچ بعید نیست که بودجه ۹۰۰ میلیاردی نوسازی این ناوگان در سال ۹۷ هم روی کاغذ باقی بماند.

در اهمیت توجه به تخصیص اعتبارات یادآوری کمبودهای این حوزه در بارش برف اخیر بس است که باعث بسته شدن ۲۰ ساعته مسیرهای منتهی به پایتخت شد و کرایه های نجومی برای جابجایی مسافرین گرفتار در فرودگاه بین المللی امام (ره) را رقم زد.

در این بین وعده های پوشالی وزیر راه که عنوان “وزیر کم کارکرد پرحاشیه” را به خود اختصاص داده نیز حائز اهمیت است.

وعده هایی همچون خانه دار کردن خانوارها با طرح مسکن اجتماعی دولت تدبیر و امید که صرفا در سال ۹۲ از زبان “آخوندی ” شنیده شد و با گذشت ۴ سال هنوز حتی یک نفر هم از طرح مسکن اجتماعی خانه دار نشده است و یا راه آهن استراتژیک زاهدان -چابهار که با گذشت ۱۵ سال از طراحی آن همچنان نیمه تمام رها شده و منتظر تخصیص بودجه است.

از طرفی پروژه هایی که برای پایان آن مصرانه تاریخ اتمام تعیین شد نیز وزیر راه را بیش از پیش در مظان بی تفاوتی و کم کاری قرار داده پروژه هایی همچون احداث ترمینال “سلام” فرودگاه امام خمینی(ره) که کلنگش در سال ۹۴ به زمین خورد و بنا بود ظرف ۱۴ ماه به بهره برداری برسد اما با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه مهم نیز نیمه کاره رها شده است.

در مجموع باید گفت؛ هر چند با وجود اتفاقات تلخی همچون حادثه آتش سوزی قطار تهران -مشهد و یا حادثه اخیر سقوط هواپیمای تهران -یاسوج و اذعان مدیران بخش فرودگاهی به کمبود تجهیزات مدرن در این فرودگاه هنوز نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه به نتیجه نرسیدند اما مدتهاست که وی در اذهان مردم استیضاح شده و دیگر هیچ امیدی به تدبیر او در وزارت راه نیست.

 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات