معجزه چربی سوزی را در این دمنوش‌ها بجویید!
    شاگردان برانکو با برد پرگل نیم فصل را
    مدل‌های هندوانه مخصوص شب یلدا ۹۷
    ۷ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا
    بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی جهان کجاست؟
    هدف آقایان از توهین به منتقدان FATF ،
    ماهدشت غرق‌در معضلات‌شهری و فرهنگی/آرزوهای کودکانی که هر
    آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین محمدشهر
    پشت پرده دستگیری شهردار سابق کرج / چه
    افتتاح ۲۵ طرح عمرانی محرومیت زدایی در هفته
    افشاگری رضا کیانیان درباره دروغ بزرگ آقای رئیس
    پسر اسطوره استقلال یک پرسپولیسی است؟!
    اعلام آمادگی ۱۰۰ نماینده مجلس برای پیوستن به
    ۱۰ وقف جدید در استان البرز انجام شد
    توضیح درباره‌ روابط شبهه‌انگیز شخصیت‌های «بازی نقاب‌ها»
    ظروف تاریخی غارت شده ایتالیا بازگردانده شد
    ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی بهشت سکینه
    «شاهرخ استخری» دوباره پدر شد +عکس
    دانه های شگفت انگیزی که آن ها را
    هشدار پلیس به دارندگان آیفون
    گران ترین اسباب بازی‌های دنیا +تصاویر
    رکوردشکنی زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین
    گزینه‌های جدی ۱۳ استانداری کشور را بیشتر بشناسید+
    واژگونی” ام‌وی‌ام ” در جاده ماهدشت – اشتهارد
    اقدام جالب زائران مشکین دشتی در مسیر راهپیمایی
    ذکری ساده که فقر و هفتاد بلا را
    خیز شهرداری مشکین دشت در حمایت از هنرمندان
    ساقی قدیمی صحن حضرت عباس(ع)/تصویر
    شب ها زیر بالشتان” سیر” بگذارید!
    حضور هیچکاکی منوچهر هادی در یک سکانس «دلدادگان»!
تارخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر : 25804

وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت خانه ای که از سو مدیریت رنج می برد/ حبس سرمایه کشور در پروژه های نیمه کاره ملی

پروژه های نیمه کاره بسیاری در سطح کشور وجود دارد که سرمایه ملی را حبس کرده و با کمی کنکاش می توان علت رها شدنش را در شاه بیت همیشگی کلام مسئو لین یعنی همان “کمبود بودجه ” یافت

وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت خانه ای که از سو مدیریت رنج می برد/ حبس سرمایه کشور در پروژه های نیمه کاره ملی

به گزارش خبرنگار” طنین شهر”؛ وزارت راه و شهرسازی به دلیل تامین زیرساخت های کشور یکی از وزارتخانه های مهم و استراتژیک به شمار می رود.

حمل و نقل که اصلی ترین موئلفه این سازوکار است دخالت مستقیم در توسعه و پیشرفت کشور دارد و طبیعی است که بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد.

اکنون یکی از مهمترین چالش های کشور در زمینه پروژه های نیمه تمام متعلق به وزارت راه است که از جمله آن می توان به آزادراه تهران -شمال , راه آهن تبریز -باکو وفاز ۲ فرودگاه امام (ره) اشاره کرد.

در این پروژه ها سرمایه بسیاری حبس شده و با کمی کنکاش می توان علت رها شدنش را در شاه بیت همیشگی کلام مسئو لین یعنی همان “کمبود بودجه ” یافت.

کمبود بودجه ای که منجر به اختصاص اوراق بهادار برای تسویه حساب با پیمانکاران می شود و بعضا در کشاکش روند اداری با تعویق چندماهه به دست پیمانکار می رسد , با این وجود است که کمتر پیمانکاری در حال حاضر به راحتی پروژه های دولتی را قبول می کند.

در این راستا گریزی خواهیم داشت به سخنان وزیر راه و شهرسازی که میزان بودجه تخصیصی به وزارت خانه اش در سال ۹۶ را ۸ میلیارد خواند و عنوان کرد که این وزارت خانه در سال ۹۷ با کاهش سه میلیاردی مواجه است.

این درحالیست که” قلی زاده” از اعضا کمیسیون عمران مجلس با وجود اختصاص بودجه ۸ میلیاردی اتمام پروژه های ملی راه و شهرسازی را برای ۲۷ سال

آینده تخمین زد، در حالی که باید این پروژه های حیاتی که ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی و حتی افزایش امنیت دارد در اولویت باشد.

به اذعان بسیاری از کارشناسان این حوزه وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر از سو مدیریت نیز در کنار کمبود بودجه رنج می برد زیرا آنها معتقدند که وزیر راه که در زمان اخذ رای اعتماد مجلس اولویت خود را بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی گذاشته بود کمتر تلاشی برای تخصیص اعتبار به این موارد کرده است.

به طور مثال در سایه همین بی تفاوتی بودجه ۶۰۰هزار میلیاردی تجهیز ناوگان حمل و نقل با گذشت سه سال صفر عنوان شد و هیچ بعید نیست که بودجه ۹۰۰ میلیاردی نوسازی این ناوگان در سال ۹۷ هم روی کاغذ باقی بماند.

در اهمیت توجه به تخصیص اعتبارات یادآوری کمبودهای این حوزه در بارش برف اخیر بس است که باعث بسته شدن ۲۰ ساعته مسیرهای منتهی به پایتخت شد و کرایه های نجومی برای جابجایی مسافرین گرفتار در فرودگاه بین المللی امام (ره) را رقم زد.

در این بین وعده های پوشالی وزیر راه که عنوان “وزیر کم کارکرد پرحاشیه” را به خود اختصاص داده نیز حائز اهمیت است.

وعده هایی همچون خانه دار کردن خانوارها با طرح مسکن اجتماعی دولت تدبیر و امید که صرفا در سال ۹۲ از زبان “آخوندی ” شنیده شد و با گذشت ۴ سال هنوز حتی یک نفر هم از طرح مسکن اجتماعی خانه دار نشده است و یا راه آهن استراتژیک زاهدان -چابهار که با گذشت ۱۵ سال از طراحی آن همچنان نیمه تمام رها شده و منتظر تخصیص بودجه است.

از طرفی پروژه هایی که برای پایان آن مصرانه تاریخ اتمام تعیین شد نیز وزیر راه را بیش از پیش در مظان بی تفاوتی و کم کاری قرار داده پروژه هایی همچون احداث ترمینال “سلام” فرودگاه امام خمینی(ره) که کلنگش در سال ۹۴ به زمین خورد و بنا بود ظرف ۱۴ ماه به بهره برداری برسد اما با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه مهم نیز نیمه کاره رها شده است.

در مجموع باید گفت؛ هر چند با وجود اتفاقات تلخی همچون حادثه آتش سوزی قطار تهران -مشهد و یا حادثه اخیر سقوط هواپیمای تهران -یاسوج و اذعان مدیران بخش فرودگاهی به کمبود تجهیزات مدرن در این فرودگاه هنوز نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه به نتیجه نرسیدند اما مدتهاست که وی در اذهان مردم استیضاح شده و دیگر هیچ امیدی به تدبیر او در وزارت راه نیست.

 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات