بعد از غذا پیاده روی کنیم یا نه؟
    سال ۱۳۱۵؛ وقتی که الاغ سند داشت!
    راز سخت‌ترین زبان دنیا فاش شد!
    چرا برخی از افراد را بیشتر دوست داریم؟
    پاسخ “آذری جهرمی” به منتقدان رفع فیلتر توئیتر
    شرکتهای ماهان، کاسپین، پویا و معراج از سوی
    به ترامپ و هم پیمانانش توصیه می‌کنم قدری
    پاراتکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
    ۲۴ هزار زائر البرزی به مراسم سالگرد ارتحال
    حاج احمد کاظمی بعد از آزادسازی خرمشهر چه
    محور کرج- چالوس فردا یکطرفه می‌شود
    سهل انگاری شهرداری مشکین دشت و سرمایه ای
    آدامس بدون «اسپارتام» بخورید
    راز ۵۰۰ ساله انحراف برج پیزا کشف شد!
    تصویر خاص از دیدار روحانی با رهبر انقلاب
    آزادسازی خرمشهر؛ فتحی مبین که جهان را مبهوت
    مجری تلویزیون به دیار حق شتافت
    تخریب قسمتی از بنای مربوط به وزیر کشور
    بغض کارمندان زن اخراج شده از استمرار
    خرم‌آبادی: فیلتر تلگرام دائمی است
    مکان‌های دیدنی و جذاب که ورود به آن‌ها
    درج نام ۵ ایرانی دیگر در فهرست تحریم‌های
    اگر به CFT بپیوندیم باید حاج قاسم سلیمانی
    تعطیلات زمستانی به ۲ هفته کاهش یافت
    واکنش جالب کاربران توییتر به اظهارات وزیر خارجه
    بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در کرج
    آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز/ احتمال بارش باران و
    نشانه های بالا بودن سم بدن که نادیده
    خبرنگار بی‎بی‎سی فارسی از لبنان اخراج شد!
    FATF با وجود برجام لازم به امضا نبود/
تارخ انتشار: سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
کد خبر : 25476

راهکارهای طلایی برای پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان می‌دهند که استرس مزمن می‌تواند بر بیماری‌های متعددی مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال‌های سیستم ایمنی، اختلال‌های روان‌شناختی و سرطان‌ها تاثیر منفی بگذارد.

راهکارهای طلایی برای پیشگیری از سرطان

به‌‌گفته دانشمندان این روند واقعا فاجعه‌بار است، درحالی که ۵ جلسه ورزشی ۴۵ دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند مقاومت به انسولین را تقویت کند،‌ در لاغری موثر باشد و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد.

۱. سیستم سم‌زدایی طبیعی بدن را تقویت کنید

استراتژی‌های موثر برای دستیابی به این هدف به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند: استفاده از مواد غذایی سرشار از فیبر برای دفع هرچه بهتر ترکیبات زائد از بدن و به تعریق واداشتن بدن از طریق فعالیت‌های ورزشی یا سونا. سلول‌های بدن همیشه در حال سم‌زدایی از خودشان هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت این فرآیند، افزایش میزان استفاده از سبزی‌های چلیپیایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم و گل‌کلم است. شما می‌توانید از اسموتی این سبزی‌ها در وعده صبحانه، از کلم بروکلی همراه با ناهار و از کلم‌های دیگر همراه با شام استفاده کنید.

۲. سموم محیطی را به حداقل برسانید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تماس با بیسفنول-A با سرطان‌ پستان، سرطان پروستات و سرطان تخمدان مرتبط است. با این‌ حال، بیسفنول-A هنوز هم در تولید بعضی از ظرف‌های کنسروی و پلاستکی مورد استفاه قرار می‌گیرد. البته بیسفنول-A فقط یکی از سمومی است که به‌طور منظم با ما انسان‌ها تماس پیدا می‌کند و زیان‌های هورمونی و متابولیک به بار می‌آورد. دیگر سموم رایج عبارت‌اند از آفت‌کش‌ها، پارابن‌ها و فلزات سنگین مانند جیوه و سرب. متاسفانه، شما نمی‌توانید از تماس با همه سموم به‌طور مطلق جلوگیری کنید، اما می‌توانید میزان این تماس‌ها را تا حدود زیادی کاهش بدهید. امروزه آزمایش‌های مخصوصی با این منظور طراحی شده‌اند که میزان اثرگذاری سموم مختلف بر سرکوب سیستم ایمنی را نشان می‌دهند.

۳. استرس را مدیریت کنید

مطالعات نشان می‌دهند که استرس مزمن می‌تواند بر بیماری‌های متعددی مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال‌های سیستم ایمنی، اختلال‌های روان‌شناختی و سرطان‌ها تاثیر منفی بگذارد. محققان می‌گویند که زندگی مدرن برابر است با وجود سطح ثابتی از استرس در طول شبانه‌روز، اما همه ما می‌توانیم از استراتژی‌هایی کمک بگیریم که اثرات منفی استرس را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید از متخصصان حوزه سلامت روان برای این کار کمک بخواهید.

۴. ورزش منظم را جدی بگیرید

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از مردم جهان اصلا توجهی به ورزش منظم ندارند. مثلا در کشوری مثل آمریکا فقط ۵ درصد از مردم روزانه حدود ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند. به‌‌ گفته دانشمندان این روند واقعا فاجعه‌بار است، در حالی که ۵ جلسه ورزشی ۴۵ دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند مقاومت به انسولین را تقویت کند،‌ در لاغری موثر باشد و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد. حتی پیاده‌روی سریع می‌تواند اثرات مثبت خودش را به‌ جا بگذارد. با این‌حال، محققان می‌گویند که ورزش‌های با شدت بالا اساسا وقت کمتری می‌گیرند، در حالی که اثربخشی بالایی دارند. شما می‌توانید از همین ورزش‌ها برای ارتقای سلامت عمومی خودتان کمک بگیرید.

۵. روده را فراموش نکنید

روده دارای نقش‌های مختلفی در سلامت عمومی ما است و ما باید از استراتژی‌های مختلفی برای تقویت روده کمک بگیریم. استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک یا محصولات حاوی پروبیوتیک مانند ماست‌های غنی‌شده، دو مورد از بهترین راه‌ها برای تقویت روده‌ها محسوب می‌شود. در ضمن، فراموش نکنید که روزانه حتما فیبر غذایی لازم را به بدن‌تان برسانید. فیبرهای غذایی علاوه بر ثابت نگه داشتن سطح انسولین، فلور روده را هم به‌خوبی تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

تبلیغات

تبلیغات