نمایشگاه اقوام در کرج آغاز بکار کرد
    نوع نشستن «پوتین» مقابل ولایتی نشانه چه بود؟
    ایزدی: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال
    چگونه فرزندان را با اهل بیت (ع) آشنا
    حادثه در خط مترو کرج به تهران/اختلال بعد
    ۵ ماده غذایی که در فریزر هم خراب
    «پایتخت ۶» ؛ یک سریال ماورایی!
    بیرانوند۸ پیشنهاد اروپایی دارد
    مکانی شگفت انگیز در سیستانِ ایران
    عجیب ترین چیزهای کشف شده در هواپیما
    بنیاد تعاون سپاه پاسداران بدهی به شهرداری تهران
    کودک و نوجوان در استان البرز مهجور مانده
    ماجرای تبلت “محسن هاشمی” چیست؟
    آداب غذاخوردن در کلام ائمه(ع)
    قدرتمندترین دشمن چربی خون
    کار کثیف ۱۳ سعودی به کمک عراقی ها
    جنجال بر سر رقاص های اینترنتی ادامه دارد/
    وزارت کشور گزینه شورای شهر برای شهرداری کرج
    آخرین وضعیت ایمن‌ترین آزادراه کشور
    وزیر اطلاعات:با متخلفان و بدهکاران اقتصادی برخورد قهرآمیز
    کی‌روش ماندنی شد
    کشورهایی که بالاترین درآمد سرانه را دارند
    چرا در بهشت خواب وجود ندارد؟
    کسانی که حتما آلزایمر می گیرند
    محدودیت‌های ترافیکی محور کرج – چالوس در آخرهفته
    ۵۰ نفر از مدیران شهرداری کرج مدرک تحصیلی
    مسعود شجاعی در جمع جهادگران بسیج دانشجویی اهواز
    جدیدترین تصویر از اختلاسگر فراری در کانادا
    هرروز پاهایتان را بالا ببرید
    صدا و سیما چگونه «قماربازی» را حلال کرد؟!
تارخ انتشار: سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱
کد خبر : 21827

کارشناس معاونت پیشگیری دادگستری البرز عنوان کرد؛

رشد خلاقیت، پیامد استفاده از بازی های مفید رایانه ای/ بازی “نهنگ آبی” طبق معیار ذهنی نوجوانان طراحی شده است

آرش بارانی گفت: برخلاف بازی های مخربی همچون “نهنگ آبی”، بسیاری از بازی های ساخت ایران خلاقیت و نوآوری را در کودکان و نوجوانان بارور می کنند.

رشد خلاقیت، پیامد استفاده از بازی های مفید رایانه ای/ بازی “نهنگ آبی” طبق معیار ذهنی نوجوانان طراحی شده است

آرش بارانی کارشناس فضای مجازی معاونت پیشگیری دادگستری البرز در گفت و گو با خبرنگار «طنین شهر» ضمن واکاوی اثرات مخرب بازی های مجازی اظهار داشت: بسیاری از بازی های طراحی شده برای استفاده کاربران ۲ وجهی هستند و سقوط یا تحول شخصیت آنان را هدف قرار می دهند.

وی افزود: بازی هایی که کاربران در آن نقش اصلی را بازی می کنند و صحنه گردان بازی هستند بسیار مخرب و چالش برانگیزند.

بارانی با اشاره به بازی “نهنگ آبی” خاطر نشان کرد: این بازی با توجه به معیارهای ذهنی نوجوانان طراحی شده و در پایان آنان را وادار به خودکشی می کند.

وی در توضیح ساختار این بازی مخرب افزود:بازی اینترنتی نهنگ آبی ، الگوی انگیزه سازی را دنبال کرده و ابتدا کاربر را با سئوالات انگیزشی و تلقینی ، تهییج و وی را مشتاق به اجر و ادامه  بازی می کند.

بارانی در ادامه با تاکید بر لزوم کنترل والدین بر حضور فرزندشان در فضای مجازی خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیها خصوصا بازی های ساخت ایران خلاقیت و نوآوری را در کودکان و نوجوانان بارور می کنند و لازم است والدین پس از خرید دستگاه هایی همچون گوشی تلفن همراه و تبلت سلامت فضای مجازی آن را کنترل کنند.

این کارشناس در پایان خطاب به والدین اظهار داشت: هریک از والدین می توانند با به روز رسانی اطلاعات خود در خصوص بازی های مخربی همچون “نهنگ آبی” مانع بروز اتفاقات ناگوار برای فرزند خود شوند و همچنین با نصب برنامه های محدود کننده دانلود برنامه در گوشی و یا تبلت فرزندشان  حضور آنها در فضای مجازی را کنترل کنند .

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات